kejar cita-cita hingga ke awan yang paling tinggi,biar terkena awan yang paling rendah...!

Tuesday, 19 July 2011

SWEET 21 !

assalamualaikum.....

hai guys ~
long time no see right??
yap!
biasalah aku kan busy dgn urusan seri paduka baginda...haha
busy dgn fb adalah!
ok...actually entry kali ini special sikit!
erm...apa yg specialnye sama je aku tgk!
dah...dah...agak2 merepek d situ yer....ok kita serius!

HAPPY BERANAK DAY ABANGGGGGGGGGGGGGGGG!!!

yes!iya hari ni abg aku d lahirkan....haha!hari jadi dia lah...yang ke 21 tahun!oppsss...anda anda sudah tua yer....tapi perangai??mengalahkan anak dia....hehe


hope abang sentiasa sukses dalam apa saja....sentiasa sihat walafiat dan menjdi seorang anak,abg,bapa,kawan yang baik dan sentiasa menjadi contoh kepada semua!!
perh!sedih pula tiba2....ngeee
iya la tahun ni lambat sikit kot smbut birthday dia bcoz dia kat hostel....
tapi semalam ada juga kita org wish dia melalui phone!
pastu letak kat FB dia bagi dia semangat n happy....
last but not list stdy baik2 tau bagi bangga parents!!


inilah birthday boy nye with adik nye yg cantik lagi cute!
(sila muntah2)


p/s:mood tgh xstabil :( down sgt2 tapi ttap tersenyum :)


Wednesday, 13 July 2011

''MY SAKURA PINKY ROOM''

assalamualaikum.....!


hai....hai.....hai....!
hah...skrg korg akan bosan sebab aku dah kembali dgn perasaan hapy bercampur bangga disebabkan aku banyak masa nak tekan-tekan huruf2 ni semua ! 
wait ayat cam tunggang langgang kan....lantak la janji korg pham !

ok....entry kali ni pasti korg bosan coz aku nak crta pasal bilik baru aku....oiiiiiiii korang dgr tak aku jerit ni ''bilikkkkkkkkkk baruuuuuuuuuu akuuuuuuuuuuuuuu''haha...
yapp!aku dah pindah rmah dah....suasana pun dah lain dah...
lantak lah kan janji aku ada rumah!merepek lagi =.='

erm....xtau nak ckp apa lagi...
oyah!nak bgitau korg yg aku ngan abg aku yg cat bilik ni...
hah!smgat tu....
deko2 tu semua of coz la aku kan....

so!jom selongkarrrrrrrrrrr


















''MY SAKURA ROOM''

p/s:bilik nie baru 89% siap!banyak lagi nak ditambah2 untuk menampakkan kecantikkannya!!heeee....syok sendri kan!!

Tuesday, 12 July 2011

FACEBOOK A.K.A MUKA BUKU

assalamualaikum.....


selamat malam korang!
ada yang tak tidur lagi ke??
alah kompom la kan....
masing2 sibok dgn laptop dorg....
banyak sangat urusan seri paduka baginda tak siap lagi....heee
(perli diri sendri)

erm cuba tgk title entry nie....
alah...sapa tak tau baik xyah wujud zaman nie.!!bla ko dri dunia nie...(kejam nyer ayat)
ok...berbalik kepada title...

actually aku nak korg dgn lagu yang tengah famous di abad ni iaitu....

CINTA MUKA BUKU BY NAJWA LATIF !!!
yessss....seorg remaja yang berumur 16 tahun dah bole cipta lagu dan jadi retis tu....
hah....!you guys ptt bangga dgn kejayaan yg dia perolehi skrg ni bukan snang tau...

cool jer stail dia !! keep it up syg....

p/s:dgr2kan la lagu dia kat blog aku ni sambil usha2 dan selongkar blog CIK PRINCESZ ASHA !!!
      PEACE YOOOO....

ALHAMDULILAH BERSAMBUNG !

assalamualaikum....




wahhh!lama dah xupdate blog kan?!korg pa kabar erk??sihat ke??aku tau mesti korg rindu kat aku kan....haha!
hmmm...actually aku update blog ni sbb nak smbung entry yang dah lalu...sapa yg always follow blog aku ni mesti ko dapat tangkap....(lah dah mcm polis je main tangkap2 kan)!
blablabla.....banyak sgt merepek!!


okok...reason knp aku xupdate blog selama beberapa abad adalah disebabkan aku dan family PINDAH RUMAH siot....perh kepayahan dan ke''bz''an jgn crta la...kompom xnak igt balik!!!
perh!!ayat apa la yg aku guna nie....aku pun xpham!!
agak2 gila jga la masa bab2 nak kemas nak angkut nak susun....berhari2 bermggu2 jga...
penat tahap maksima wohhh....tapi xpe hasil dia sgt memuaskan!!actually aku nak masukkan pic kat entry nie tapi kemalasan masi menyelubungi diri jadi korg tggu la nti k....tggu kerajinan melanda pula....




p/s:bnyk nak crta sbb bnyk yg terjadi tapi masa amat menyemburui diri!!hehe :)

Tuesday, 21 June 2011

TIPS UNTUK NAMPAK CANTIK !

assalamualaikum....


halo...halo....
hari ini free jer so dgn hati yg senang dan gembira aku nak bagi tips kat korg!baik x aku??haha...xdalah saja jer nak bagi sbb tgh bosankan dan untuk tambah2 ilmu di dada yg tlh lama kosong ni...well,besa la budak dah xsekolah dah!!haha


okok...kita fokus skrg!!



Berikut warna-warna pilihan untuk make up Anda yang telah disesuaikan dengan warna kulit Anda;

Kulit Kuning Langsat

  • Alas bedak dan bedak tabur, pilihlah yang warnanya sama dengan warna kulit Anda. Jika Anda ingin terlihat lebih putih, gunakan yang warna nya lebih muda lagi.
  • Pewarna pipi pilihlah warna pink seperti baby pink.
  • Pewarna mata, Sebaiknya dipadankan dgn warna pada pewarna pipi.

Sawo Matang

  • Pilih alas bedak sbgai bedak dan bedak tabur yang warnanya sama dengan warna kulit.
  • Pewarna pipi, gunakan warna karamel yang akan menyegarkan wajah Anda.
  • Pewarna mata, Aplikasikan warna-warna yang menarik seperti warna coklat atau orange.
  • Lipstik, Pilihan warna pink atau coklat akan menambah daya penarik buat si pemakai.

Kulit Berwarna Coklat

  • Alas bedak, gunakan yang warnanya sesuai dengan warna kulit Anda. Jangan campurkan dengan alas bedak lain yang warnanya lebih muda.
  • Pewarna mata, Pilih yang berwarna muda seperti warna biru muda.
  • Pewarna pipi, Sesuaikan dengan pewarna mata.
  • Lipstik, Cukup gunakan lip gloss agar penampilan tetap terlihat ringan dan membuat bibir terlihat mempesona.

sekian terima kasih,ikhlas dri saya!haha


so,macam mana??dah baca dah??ok x??paham x??klu ada yg tak paham atau nak tanya sesuatu tanya je xpyah nak malu2 k....



                        
                     (camni cantik kan??)

p/s:semangat tahap melampau...!

Sunday, 19 June 2011

DESIGN BARU UNTUK BLOG AKU

assalamualaikum....


hey you....blog dah lain dah!


cool kan??hehe....rasa cm baru jer buat blog...like cm budak yg tak tahu selok belok blog...rasa baru nak berjinak2 dgn benda yg famous dikalangan anak2 remaja ni...pejam celik pejam celik dah berbulan2 da blog aku ni...cam baru jak semalam aku bt blog!mula2 dulu satu pun aku xtau...kerja aku asyik baca blog akak2 comel nie fatin liyana & irine nadia marcello ! hah....sesapa blogger yg xknl dorg ni aku rasa korg xlayak jdi blogger la...haha!(ayat kejam tul xpasal2 kena bantai)maaf2!!


erk!!!jappppp....opppssssss!dah lari dari tajuk....can u believe it!ko tgk dah speaking dah aku....
stop asha stop!!jgn merepek....alah ni mesti sbb budak nie meelo chinchau !! dia birthday hari ni tau...umur dah mencecah 22 tahun!dah tua dah ko umar....apa pun aku ucapkan SELAMAT HARI JADI!SEMOGA PANJANG UMUR DAN DIMURAHKAN REZKI....CEPAT2 CARI PASANGAN!haha....merepek lagi....


hah!tgk da lariiii jauhhhhhhhhh dah dari tajuk....dah2 aku rasa baik aku berhenti menaip sebelum keluar semua fakta2 karut!!!




p/s:sedang ketawa sorang2 !! jgn tnya knp sbb aku pun xtau....

Saturday, 18 June 2011

SELAMAT HARI BAPA PAPA !

assalamualaikum...

  
selamat hari bapa papa !! 

terima kasih PA atas segalanya....!
terlalu banyak pengorbanan yang PA lakukan untuk kami...
tiada yang dapat membalasnya biar berjuta tahun,biar bergunung duit tetap tidak dapat kami balas!
PA asha mohon maaf dan ampun atas segala kesilapan dan kesalahan yg asha dan abang2 lakukan...
PA seorang bapa yang baik,penyayang dan prihatin!
asha tahu setiap tindakan dan keputusan yg PA buat semuanya atas kebaikan kami bertiga....
asha beruntung kerana mempunyai bapa seperti PA!
banyak yang telah PA lakukan agar kami gembira...
PA akan berusaha untuk menyediakan yang terbaik untuk kami!

MASIR BACHO!!!

nama kepada orang yang menjadi ketua keluarga dan sanggup melakukan apa sahaja demi keluarganya!!!

TERIMA KASIH PAPA....
JASAMU SENTIASA DIKENANG HINGGA AKHIR ZAMAN :-)








p/s:suasana pilu !