kejar cita-cita hingga ke awan yang paling tinggi,biar terkena awan yang paling rendah...!

Sunday 10 April 2011

MASA DEPAN KU!!

apa yang bakal terjadi di masa dpn ku??xda sepa yg tau hanya TUHAN yang maha mengetahuinya...
apa pun ia akanku terima dgn hati terbuka...masa itu pasti aku sdh bersedia!menjadikan ia sesuatu yg ''perfect"!!!


ok actually aku nak crita pasal kos yang aku bakal ambil iaitu FISIOTERAPI !!!


yesss!aku suka bab2 ''terapi'' orang nie...haha!actually aku minat kos nie baru2 jga...masa pas SPM ari tu...automatik kos tu keluar dari mulut aku...pelik kan(mungkin disebabkan masa aku stdy dulu aku ambik subjek SAINS SUKAN kot)??!xpe2 kos nie best wowww...aku dah isi semua UNI dan KOLEJ yang ada kos nie...ari tu aku ada pergi KARNIVAL PENDIDIKAN MARA...aku pun carilah booth2 yang ada tawarkan kos FISIOTERAPI nie...macam2 ada ooohh!antaranya MASTERSKILL,UiTM,COSMOPOINT dan mcm2 lah...pilihan utama aku mestilah UiTM kan tapi check2 hanya satu jer UiTM yang tawarankan kos nie iaitu kat UiTM SHAH ALAM...huhu...jauh tu!kompom bapa aku tak bagikan...klu dpt mesti best tu...hah!!pilihan kedua aku mestilah MASTERSKILL...aku dah siasat2 kat anty aku yang selalu bagi temu duga kat budak2 bakal perubatan nie...dia kata masuk jer kat sana sebab kerajaan akan ambil budak2 kat sana jga!


so,nampaknya aku akan sambung stdy kat sana (KOLEJ MASTERSKILL)!biarpun aku xberapa(bukan xsuka) dgn kolej nie tapi kolej nia ada kat SABAH...adui,kenapalah UiTM SABAH tak tawarankan kos nie r!!geram tul aku...xpe2!kat mana2 pun sama jer yang penting aku dapat belajar dan dapat KERJA!!benda tu lebih penting kan...mari aku bagitau sikit pasal kos FISIOTERAPI nie...manalah tau ada yang dari korang nie belum tau apa itu FISIOTERAPI!!!


 DIPLOMA FISIOTERAPI


FISIOTERAPI adalah sebahagian daripada PERUBATAN SAINTIFIK MODEN...ia merupakan satu terapi atau cara penyembuhan tanpa menggunakan ubat-ubatan...FISIOTERAPI adalah satu usaha ke arah mengekalkan pergerakan anggota badan serta meningkatkan keupayaan fungsi secara fizikal,sepanjang hayat pesakit...kursus ini menyediakan ilmu pengetahuan dan kemahiran dalam pemulihan serta mengekalkan keupyaan aktiviti fizikal pesakit dalam pelbagai senario kesihatan seperti UNIT PENJAGAAN RAGI,PENYAKIT MENTAL,PEMULIHAN STROK (angin ahmar) dan PENJAGAAN ORANG TUA!!


rasanyer setakat itu je lah penjelasan aku tentang kos yang bakal aku ambil nanti!!doakan kejayaan aku ye...





 



semoga apa yang ku idamkan akan menjadi kenyataan......!

No comments:

Post a Comment